Top 5 meest verkochte auto’s via CarNext.com in 2020

Compacte auto’s voeren de boventoon

Amsterdam, 7 Januari, 2021 – CarNext.com, Europa’s toonaangevende platform voor hoogwaardige, jong gebruikte auto’s heeft zojuist haar top 5 meest verkochte auto’s van 2020 bekend gemaakt.

De lijst laat zien dat in 2020 met name de compacte auto’s het populairst waren onder de consumenten die een auto kochten. Zij kozen voor veilig, persoonlijk vervoer in verband met de Covid-19 pandemie.

Gerangschikt op het aantal verkochte auto’s via CarNext.com aan consumenten, ziet de top 5 er als volgt uit:

1. Ford Fiesta
  2. Fiat 500
  3. Volkswagen Golf
  4. Toyota Aygo
  5. Peugeot 308

Voor een overzicht van de Top 5 verkopen in de grootste markten voor CarNext.com – Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal en Spanje – klik hier.

Grainne van Berkum, Chief Operations Officer, CarNext.com:

“In 2020 zagen we niet alleen een stijging in de populariteit van gebruikte auto’s, maar ook een versnelling in de acceptatie van het online aankopen van auto’s als gevolg van Covid-19. In lijn met deze trend zagen we dat vooral compacte auto’s extreem populair werden onder de Nederlandse consumenten die een auto kochten.
Met name vanuit hun verlangen naar veiligheid, comfort en het hebben van een alternatief ten opzichte van openbaar vervoer of andere gedeelde mobiliteitsoplossingen.
Als we vooruit kijken zien we dat CarNext.com er klaar voor is om aan deze groeiende vraag te voldoen, mede dankzij ons commitment om de online aankoop mogelijkheden van een auto steeds verder te verbeteren, want dat is wat onze klanten verwachten in het nieuwe normaal.”